Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Pedagogická psychologie - aplikovaná psychologická disciplína, která se zabývá psychologickým zkoumáním pedagogické praxe.

Není přírodní ani společenská věda. Řadíme ji do pomyslného středního pásma.

Vztah k pedagogice -> je pro pedagogiku jednou ze základních věd

Literatura viz sylabus:doporučeny Čápovi učebnice, poznámky z konzultací

1. Poznávací a diagnostická činnost pedagoga

-je opřena o osbnostní kvality, metody poznávávání diagnostiky žáka a sekundárně od podmínek poznávání žáka

2. Metody poznávání žáka - uvědomit si, že metoda diagnostická je něco co musí splňovat určité požadavky - metoda je metodou když je standadizovaná -> musí být:

a. Objektivní - jev nebo znak který zjišťujeme (dotazník, test) je jednoznačně určený, nepotřebujeme vysvětlovat koho zkoumáme.
Např. vysvětlení je prohřešek…
Je střední hodnota s kterou úsudky z většího množství nezávislých hodnotitelů výkonů pokusné osoby vzájemně korelují.

b. Reliabilní -> spolehlivá - zda metoda přináší při opětovném použití stejné nebo přibližně stejné výsledky. Např. test inteligence použiji a pak zopakuji za určitou dobu, tak musí být výsledek přibližně stejný.

c. Validita -> platnost metody - musí měřit ten znak,vlastnost který měřit má.
Např. otázkou kterou zjišťuji něco v testu zjišťuje něco jiného než jsme mysleli !

Žádné komentáře:

Okomentovat