Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Nevhodné otázky „nepříliš šťastné“ :

Proč jsi to udělal? - V jednoduchých případech ano, ale např. u dislektického dítěte není vhodná.

Otázky provokující k informačně chudým odpovědím. Např. máš rád svého bratra? -> ano, ne. Chce klást velké množství srozumitelných otázek (nepoužívat nefrekventovaná slova, cizí slova apod.).

Otázky by neměly být příliš intimní v roli pedagoga.

Rozhodně by otázky neměly být sugestivní -navádějící, zavádějící, dvousmyslné apod. Sugesci můžeme dosáhnout intonací.
Obrana: autokonrola-> Během rozhovoru se na totéž zeptáme několikrát -> zjištění nesrovnalostí -> něco není v pořádku.
Mladší děti nelžou, ale spíše projektují své prožitky. (Např. Tatínek mě bije při učení).

Sociometrie - autorem je Moreno, Vídeňský lékař, emigroval do USA před fašismem.
Psychodrama - přehrávání situací pro odreagování a pro získávání nadhledu

Slovo:
psychodrama
Význam:
psychoterapeutická metoda využívající postupů splňování (hraní) různých rolí

Žádné komentáře:

Okomentovat