Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

13. BANKOVNÍ PRODUKTY

- ucelená nabídka jednotlivých služeb, které mohou banky samostatně nabízet (většinou
za poplatek) klientovi
13.1. Společné relevantní rysy bankovních produktů:
♥ nemateriální (nehmotný) statek: abstraktní, neskladovatelné, nepatentovatelné(konkurenční)
♥ dualismus:jednotlivé produkty jsou spojením hodnotové a věcné stránky. Hodnotová stránka b.p. je dána jeho finančním objemem ( úvěru, vkladu, bankovního převodu apod.), tedy měříme ji v peněžních jednotkách. Věcná stránka charakterizuje výsledek působení personálních, technických a materiálních faktorů, vyjadřujeme ji počtem jednotlivých produktů (počtem úvěrových případů, vkladů, bankovních převodů apod.) Zatímco náklady hodnotové složky jsou závislé na peněžní částce daného produktu, jejich věcná část je na této částce nezávislá (např.náklady na zpracování úvěru jsou v hodnotě 1 či v hodnotě 2 milionů jsou stejné)
♥ vzájemná propojenost a podmíněnost: vyplývá z vlastní podstaty některých produktů, kde 1 produkt nemůže fungovat bez 2 (např. banka nemůže provádět bezhotovostní platební styk bez běžného účtu klienta); nebo spočívá ve vědomém propojení produktů s cílem nabídnout lepší služby tj. výhodnější podmínky pro klienta (např. automatické uložení prostředků, když částka na BÚ přesáhne dohodnutou výši).

Žádné komentáře:

Okomentovat