Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Interaktivní reklama

Interaktivita hypertextu umožňuje zcela nové pojetí online reklamy. Na rozdíl od televizní nebo rozhlasové reklamy umožňuje Internet příjemci reklamy okamžitou interakci s reklamující firmou. V televizi nebo v rozhlase vám nezbývá nic jiného než shlédnout nebo vyslechnout dvaceti- nebo třicetisekundový šot, který obvykle vypráví nějaký kratičký příběh. Reklama na Internetu je více založena na textové informaci a pomocí hypertextových odkazů nebo jiných interaktivních prvků, např. vloženého grafického nebo zvukového souboru, může vést příjemce k ovlivnění průběhu reklamní akce. Interaktivní reklama tak vytváří možnost dialogu mezi příjemcem reklamy a jejím zdrojem.

Konečným smyslem reklamní akce je prodej zboží nebo služeb. Proto je velmi výhodné, jestliže stránka obsahuje elektronický objednávkový formulář anebo možnost zaplatit zboží platební kartou. Minimálně by mělo být možné použít e-mail. Interaktivita umožňuje kupujícímu objednat zboží a zaplatit nákup z domova pomocí Internetu. Nemůžeme předpokládat, že takový zákazník bude telefonovat, psát a nebo dokonce cestovat z místa svého bydliště.

Další oblastí, v níž Internet přináší převratné změny, je publikační a vydavatelská činnost. Vydavatelé novin, jako jsou NewYork Times, Financial Times nebo Wall Street Journal, již dnes nabízí elektronické verze těchto klasických tiskovin, v nichž má čtenář přístup i k audiovizuálním informacím ( např. projevy státníků ). Předpokládá se, že klasický knihtisk a distribuce knih v globálním měřítku může být nahrazena distribucí elektronických knih, např. ve formátu PDF, které si čtenář vytiskne sám a nebo si je nechá vytisknout v místě svého bydliště.

Rozvoj všech těchto online služeb předpokládá užití elektronických plateb. Proto se velmi intenzivně pracuje na elektronickém šifrování údajů platebních karet, elektronických podpisech ( ID ). Digitální vodotisky by měly zamezit ilegálnímu kopírování elektronických publikací a zvýšit úroveň ochrany autorských práv. Roste význam zprostředkovatelských informačních systémů, které umožňují efektivní kontakt mezi zákazníky a výrobci.

Žádné komentáře:

Okomentovat