Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Online marketing

Marketing na Internetu ( online marketing ) je kvalitativně nová forma marketingu, která může být charakterizována jako řízení procesu uspokojování lidských potřeb informacemi, službami a nebo zbožím pomocí Internetu. Klasický marketing a reklama jsou založeny na užití masmédií – reklamních ploch, televize, rozhlasu nebo tisku. Tyto formy reklamy jsou pro malé a střední firmy, které neoslovují velkou část populace, nevhodné a navíc cenově nedostupné.
Internet představuje zcela nové reklamní médium vyžadující nový přístup.
Jeho výhodou je:
¨ relativní cenová dostupnost – roční náklady na provoz činí pro malou nebo střední firmu 30 až 60 tisíc Kč

¨ rychlost – mezi firmou a zákazníkem nestojí nic

¨ interaktivita – lze okamžitě reagovat na žádost, dotaz, informaci

¨ globální dosah – geografická vzdálenost nehraje na Internetu roli.

V klasickém marketingu je prostor nejdražším faktorem ( vysílací prostor nebo tisková plocha ). U online marketingu je cena za reklamní prostor o řády nižší. Náklady na čas sdílejí u online marketingu zákazníci – návštěvníci firemní stránky. V klasické reklamě a marketingu se s obrazy, hudbou a slovem pracuje zcela odlišným způsobem a většinou se působí na emotivní stránku příjemce.

V online marketingu je kladen větší důraz na poskytování informací, které mohou být vhodně strukturovány využitím hypertextu. V klasické reklamě působí tok informací jednosměrně, spotřebitelé přijímají reklamu pasivně jako diváci nebo posluchači. U online marketingu spotřebitelé aktivně vyhledávají informace na Internetu a firemní stránky obsahují řadu interaktivních prvků, např. různé formuláře, objednávky, nebo dávají možnost zasílat reakce na nabídky e-mailem.

Nízké náklady umožňují, aby online marketing využívaly i malé firmy, které by si nemohly dovolit nabízet své produkty spotřebitelům klasickým způsobem. Dobře sestavená internetová stránka malé firmy využívající všechny výrazové prostředky online marketingu může být na Internetu do jisté míry stejně úspěšná jako stránka nadnárodní společnosti.

Další výhodou online marketingu je možnost levně informovat všechny potenciální zákazníky firmy pomocí elektronické pošty o nových produktech, slevách, nabídce nových služeb apod. Elektronické formuláře, které jsou zařazovány na webové stránky firem, často vyzývají návštěvníky, aby se zapsali do elektronického adresáře a aby se kromě své adresy bydliště a e-mailu blíže charakterizovali ( věk, pohlaví, zaměstnání, záliby apod. ).

Tyto informace mohou být statisticky zpracovány a firma tak může velmi snadno získat demografickou charakteristiku zájemců o jednotlivé produkty nebo služby. Jako hlavní výsledek používání takových formulářů je sestavení databáze e-mailových adres potenciálních zájemců o zboží a služby, na které mohou být zasílány adresné nabídky.

Žádné komentáře:

Okomentovat