Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

40. ÚLOHA MARKETINGOVÉHO MIXU V ŘÍZENÍ FIRMY.

Vazby marketingové koncepce na celkovou strategii firmy.

Poté co jsme stanovili cíle, provedly vnější a vnitřní analýzu, prozkoumali trh a zvolili cílový trh, definovali strategii pokud jde o produkty a trh, definovali marketingový plán a pochopili význam a chování klienta, nastal čas vyrábět produkty/služby a dát je na trh.
Proměnné marketingového mixu objevují způsoby úspěšného umístění produktu na trhu, s určitou propagací, a distribucí což se mění podle charakteristik produktu či služby.
Podnik má výrobky, poskytuje služby – potřebuje stanovit cenu a podpořit prodej (reklama, prodejci, veřejné mínění, přímé zásilky, telemarketing…) – potřebuje distribuční kanály pro cílové zákazníky.

Význam jednotlivých proměnných marketingového mixu.
1./ Produkt : cokoliv pro uspokojení potřeby zákazníka, produkt má svůj životní cyklus – zavedení, růst, zralost, sestup.. v čase
2./ Cena (price) : hodnota, kterou je zákazník ochoten zaplatit, né vždy znamená nízká cena úspěch prodeje, vyšší cena může lákat vyšší kvalitou, nízká cena může být podezřelá – při stanovení ceny vycházíme z poptávky, nákladů, konkurenčních cen…
3./ propagace (promotion) : jakákoliv placená forma neosobní prezentace a podpory prodeje zboží, služeb… začínáme určením cílového trhu a motivů kupujících, segmentace zákazníků – cílová skupina prvky propagačního cíle bývají : cílová skupina ; komunikační cíl nabídky ; požadovaná změna prodeje ; časový horizont
PROPAGACE : Informativní (existence nového produktu) ; přesvědčovací (v konkurenčním prostředí) ; připomínací (stadium zralosti výrobku, přiměje spotřebitele myslet na výrobek)
U propagace zvažujeme 5M: poslání, peníze, sdělení ; médiá ; měření
4./ umístění-distribuce (place) : obchodní prostředníci, jednatelé, obstaravatelé..u služeb je významné místo prodeje a způsob prodeje
Na určení marketingové distribuční cesty mají vliv : vlastnosti produktu (podléhají zkáze?) ; vlastnosti zprostředkovatelů (schopnosti ?) ; vlastnosti konkurence (existují a jak?) ; vlastnosti firmy (struktura distribuční cesty je ovlivňována čím ?) ; vlastnosti prostředí (ekonomická a legislativní omezení, volíme nejkratší a nejlevnější distribuční cesty)

v dnešní době jsou 4P obohacena o další 3P VE SLUŽBÁCH :
5./ účastníci (participants) : zaměstnanci bank poskytující služby, jsou často tvůrci kvality služby
6./ proces (process) : standardizace postupu služby, pravidla postupů, jejich dodržování
7./ fyzická přítomnost (physical evidence) : tu představují loga, symboly, sídlo, oblečení zaměstnanců .. prostě symboly přítomnosti firmy, která službu poskytuje

Marketingový mix jsou ovlivnitelné proměnné, které firma kombinuje za účelem uspokojení cílového trhu.
Nedílnou součástí marketingového mixu je ČAS.
Jediným prvkem produkujícím příjmy je cena, ostatní produkují náklady.

Pokud jsou některé prvky mixu shodné u nabízených shodných produktech konkurence, rozhodují ostatní prvky mixu.

Žádné komentáře:

Okomentovat