Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

 Odpovědnost za vady:

 faktické vady:
– chybějící věci (věci, které prodávající nepředal, ačkoliv jsou dle účet. evidence a sml. součástí jmění podniku),
– vadné věci – nejsou schopny sloužit provozu podniku v té míře, jaká odpovídá době jejich používání dle účetních záznamů.
Nároky z odpovědnosti za vady:
 pokud se prodávající zavázal, že podnik je pro urč. provoz způsobilý – je odpovědný za nezpůsobilost; kupující může po včasném oznámení vad (u odstranitelných jestliže prodávající s odstraněním prodlévá) od sml. odstoupit.
 prodávající způsobilost netvrdil – jen nárok na slevu, příp. jiné nároky dle sml.;
 vady zjevné – musí být reklamovány už v zápise o převzetí;
 vady skryté – lze reklamovat v objektivní 6 měsíční lhůtě ode dne účinnosti, subjektivní bezodkladně po zjištění. Pokud prodávající zatajil některé vady, nemůže vznést námitku nedodržení reklamační lhůty.
 právní vady – presumuje se dobrá víra (= BONA FIDES) kupujícího v ujištění prodávajícího, že podnik je v tom stavu, jaký plyne z účet. evidence a sml. (pokud se objeví nepředvídané závazky, má kupující nárok na slevu); dále viz 112.1. Kupující může od sml. odstoupit, pokud na něj nepřešlo vlastnické právo k nemovitosti, tvořící součást podniku a prodávající tento nedostatek ani dodatečně neodstraní.

Žádné komentáře:

Okomentovat