Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Opatření 3: Tvorba turistických produktů, programů a projektů

Základní filosofií pro potenciální rozvoj cestovního ruchu musí být nabídka vlastních turistických produktů a programů či aktivit, založená především na jejich jedinečnosti a atraktivnosti. V rámci Strategie rozvoje Jihlavského kraje byly za nosné směry vytipovány zejména programy a projekty ekologicky šetrné turistiky, s důrazem na přeshraniční spolupráci.
V rámci ROP Jihovýchod proběhlo první kolo nezávazných (možných) návrhů turistických projektů a aktivit. Zástupci jednotlivých okresů by měli znovu iniciovat tuto činnost (nejen samosprávy obcí ale i podnikatelského sektoru) a takový katalog projektů znovu připravovat (lokální a zejm. regionální úrovně).
Cíle opatření:
• zlepšení kvality a konkurenceschopnosti turistické nabídky kraje
• tvorba regionálních a specifických přeshraničních produktů s cílenou nabídkou pro různé sociální a věkové skupiny návštěvníků

Aktivity naplňující opatření:
• Turistický ”Euroregion Vysočina - Waldviertel” (projekty Heritage trails, kulturní okruhy - slavnosti, folklór, cyklotrasy)
• Tvorba a koordinace turistických programů a tras, např. historických (památky UNESCO, MPR), folklórních, kulturních akcí, léto a zima na Vysočině
• Podpora pilotních projektů budování center venkovské turistiky (např. agrofarmy)
• Podpora spolupráce při tvorbě a marketingu společných regionálních turistických projektů
• Podpora pilotních projektů budování prázdninových vesnic
Kritéria pro výběr projektů:
• krajský a nadlokální význam, event. přeshraniční efekt
• rozvoj venkovských oblastí
• tvorba nových pracovních míst

Realizační výstupy opatření:
• nabídka minimálně 2 regionálních turistických produktů Vysočina
• společný turistický produkt Vysočina -Waldviertel
• lokální a specifické turistické produkty

Dopady do ekonomiky kraje:
• zvýšení celkové návštěvnosti regionu o 10 % , z toho pobytové návštěvnosti o 5 %
• zvýšení zaměstnanosti v cestovním ruchu o 100 nových pracovních míst

Cílové skupiny: region Vysočina, lokální turistické organizace, RRA, města a obce, neziskové organizace, podnikatelská sféra, KČT, TIC
Odpovědné instituce (garanti): region Vysočina, RRA, MMR ČR
Geografické pokrytí: celé území kraje
Délka realizace opatření: v celém horizontu Programu rozvoje Jihlavského kraje
Financování: viz finanční plán
Vazba na ostatní opatření:
Za nezbytný předpoklad úspěšnosti projektu je nutné považovat v této problematice iniciaci Krajského fondu pro podporu cestovního ruchu, kapitola Podpora tvorby turistických produktů.

Žádné komentáře:

Okomentovat