Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Nadaný žák - J. Konečný charakterizuje nadaného žáka na základě výzkumu našich psychologů takto :

 žák svými znalostmi přesahuje stanovené požadavky
 odpovídá rychle a s jistotou
 snadno a rychle chápe nové učivo
 objevují se často tvořivé odpovědi
 žák se spontánně zajímá o další informace, rozvíjí v tom směru svou zájmovou činnost
 má potřebu své znalosti a dovednosti projevit a uplatnit

Vedlejší ukazatele:
 pozitivní vztah ke škole a učitelům
 postavení žáka v malé sociální skupině třídy
 úroveň sebehodnocení

Dva různé druhy schopností :
Školní nadání – schopnost přijmout, analyzovat a reprodukovat informace
Tvořivá produktivita jako schopnost vytvářet nové informace

Rozvoj obou těchto typů nadání je důležitý. Ovšem věnují větší pozornost reprodukci informací něž jejich produkci.

Škola by měla pomoci žákům objevovat oblasti zájmů a budování schopnosti osobního nasazení c daném oboru a tvořivě v něm pracovat. Nelze očekávat, že do školy přijou žáci plně rozvinutými schopnostmi, tvořivostí a učebním nasazením.
Nelze předpokládat že nadaní žáci si poradí sami! I bystří žáci potřebují výuku odpovídající jejich individuálním schopnostem. Formy práce s nadanými žáky můžeme rozdělit na vnější diferenciaci a vnitřní diferenciaci.

Vnější diferenciace :
jde o formy výuky, v nichž jsou nadanější žáci oddělováni od ostatních

Žádné komentáře:

Okomentovat