Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Lidské učení můžeme též vymezit výčtem jeho výsledků:

- vědomosti (vnímání, představování, myšlení)
- dovednosti (senzomotorické, intelektové, sociální)
- návyky a postoje
Návyky jsou získané způsoby reagování a chování v určitých situacích a usnadňují chování člověka v běžných životních situacích (raní a večerní čištění zubů, neodkládání požadovaných úkolů apod.)
Vědomosti jsou soustavy představ a pojmů, které si člověk osvojuje. Vědomosti si člověk osvojuje ve škole, prostřednictvím her, televize, knih.
Dovednosti jsou speciálnější než schopnosti. Osvojují se rychleji. Jedna dovednost se může projevit v několika schopnostech. Např. dovednost psaní na stroji má některé společné prvky s hrou na klavír.

Efektivní učení

I. Motivace k učení
II. Soustředěnost v učení
III. Paměť
IV. Učení a inteligence
V. Prostředí, doba a čas učení
VI. Životospráva
VII. Specifické poruchy učení

Podmínky učení

Podmínky učení můžeme rozdělit na vnější a vnitřní.

Vnitřní podmínky:
1) motivace - proč se učím, k čemu mi to je?
2) pozornost - jak se dokážu soustředit?
3) paměť - kolik si toho zapamatuji?
4) inteligence - jak hluboko proniknu do probírané látky, jak jí rozumím?

Vnější podmínky:
1) prostředí - kde se učím?
2) doba a čas - kdy se učím a kolik mám na to času?
3) životospráva - žiju správně a zdravě?

Žádné komentáře:

Okomentovat