Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Třídy s rozšířenou výukou (jazyků, matematiky, hudební výchovy, tělesné výchovy)

Třídy A, B. Žáci jednoho ročníku jsou rozděleni do tříd podle prospěchu. Pracuje se podle shodných učebních plánů a učebních osnov. Ve třídě nadanějších žáků mohou být zadávány náročnější úlohy atd. Ve třídách méně nadaných žáků se pozornost učitelů a žáků soustřeďuje na zvládnutí základního učiva.
Přechod žáků základní školy na víceletá gymnázia je v současné době velmi užívanou formou vnější diferenciace.

Vnitřní diferenciace :

v podstatě jde o to aby žáci různého nadání spolu pracovali ve výuce a byli při tom odpovídajícím způsobem rozvíjeni.

Práce ve skupinách je našimi učiteli zvládnuta a je možno ji jenom doporučit. Skupiny nadanějších žáků mohou řešit náročnější úlohy, pokud jsou zařazeni v heterogeních skupinách, mohou výhodně působit jako vedoucí a organizátoři skupinové práce, pomocníci učitele.
Pomoc spolužákům přímo ve výuce nebo při doučování či při zpracování domácích úkolů apod. je prospěšná především pro pomáhajícího – teprve až když není nucen jinému něco vysvětlit, poznám, že sám věci nerozumím a musím hledat řešení.
Domácí úkoly pro nadanější žáky mohou obsahovat náročnější zadání, která pro ně představují odpovídající stimul.
Významným prostředkem rozvoje žákovy osobnosti jsou olympiády a soutěže, které mají již pevné místo na našich ZŠ a SŠ.
Volitelné předměty v programech ZŠ a SŠ jsou vhodnou formou rozvíjení nadání v určitých oblastech. Jsou součástí učebních plánů a školy jsou povinny je žákům nabízet.
Zájmové kroužky mohou být organizovány školou, ale také jinými mimoškolskými institucemi.
Základní umělecké školy uspokojují potřeby estetického rozvoje žáků(hudební, výtvarné, pohybové, dramatické kroužky).

Žádné komentáře:

Okomentovat