Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Metody hodnocení parametrů

Používá stejné metody jako u matice EFE, IFE (váha, hodnocení) – lze použít i stejné stupnice – u matice GE  obvyklejší % hodnocení
a.) Konkurenční pozice
váha – důležitost faktoru při vytváření konkurenční pozice obecně  rozměr 0  100 %
 vah = 100 %
hodnocení – porovnání v příslušném faktoru s rozhodujícím konkurentem
rozměr 0  100 %
= s konkurentem  100 %
Faktor Váha [%] Hodnocení [%] celk. hodnocení [%]
1 23 50 11,5
2 10 70 7
: : : :
11 8 30 2,4
 100 %  54,36 %
b.) Atraktivnost trhu
váha – důležitost faktoru při posuzování přitažlivosti trhu obecně  rozměr 0  100 %
 vah = 100 %
hodnocení – hodnocení pro příslužný faktor
rozměr 0  100 %
Faktor váha [%] hodnocení [%] celkové hodnocení [%]

Celkové hodnocení:
Produkt je v posuzovaném segmentu trhu ve strategické pozici, kde již neinvestujeme do jeho rozvoje, snaha udržet prodej produktu, pokud objemy prodeje a zisk budou ekonomicky efektivní.


Výběr konečné optimální strategie

Faktory externí a
Hodnocení Strategie Strategie Strategie
interní analýzy 1. 2. 3.
H KV CV KV CV KV CV
O
1 1  4 0  4 0 ( 4 0 ( 4
:
5
T
1 1 ( 4 0 ( 4 0 ( 4 0  4
:
5
S
1 1  4 0  4 0 ( 4 0 ( 4
:
5
W
1 1 ( 4 0 ( 4 0 ( 4 0 ( 4
:
5

Výběr optimální strategie
Váha vlivu faktoru na posuzovanou strategii:
0- není vztah
1- nevyužitelné
2- málo využitelné
3- značně využitelné
4- nejvíce využitelné
Vybraná podniková strategie
Určuje dlouhodobé cíle podnikatelského záměru.

Žádné komentáře:

Okomentovat