Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Objektové metody

Objektové metody
• každý objekt má speciální 3 metody, které jsou v určitých okamžicích automaticky vyvolány (lze je přepsat)
– toString() je vyvolána při konverzi objektu na řetězec a vrací řetězec reprezentující typ či hodnotu objektu
– valueOf() je vyvolána při konverzi objektu na jiný typ než řetězec (hlavně na číslo)
– assign() je vyvolána, když se objekt objeví na levé straně operátoru přiřazení a pokusí se hodnotou z pravé strany (předanou jako argument) nastavit novou hodnotu objektu

Pole
• pole je v Javascriptu přístupné stejně jako v C, indexy začínají od 0, typy jednotlivých prvků se mohou lišit
• pole může mít jakýkoliv počet prvků, který lze kdykoliv změnit
• indexy pole nemusí jít za sebou a pro nepoužité indexy se nevyhrazuje paměť
• pole je stejné jako objekt - objekty mohou mít číselně indexované prvky a pole mohou mít vlastnosti, i pole se tvoří pomocí konstruktoru a new
• existuje předdefinovaný konstruktor Array s jedním parametrem určujícím délku pole (a hodnotu vlastnosti length)
• pokud nemá parametr, vytvoří se prázdné pole, pokud jich má více, použijí se jako inicializační hodnoty
• vlastnost len gth takto inicializovaného pole má hodnotu o 1vyšší než nejvyšší index pole
• všemi browsery nepodporované metody polí - join(), reverse(), sort()

Žádné komentáře:

Okomentovat