jestliže byl výrobek na trhu příznivě přijat, začne růst objemu prodeje
je možno zvýšit tržní cenu
náklady mírně klesají
zisk prudce roste
reklama plní především funkce přesvědčovací a připomínací
typičtí kupující v této fázi tvoří tzv. počáteční osvojitelé
jsou to lidé se zájmem o novinky, avšak opatrnější, snaží se vyhýbat zbytečnému riziku
Zralost
objem prodeje dosahuje vrcholu
trh bývá nasycen a objem prodeje začne klesat
tato fáze je obvykle nejdelší
i typičtí kupující se dají zařadit do dvou skupin
počáteční většina (obezřetní kupující, vylučující veškeré riziko, novinky přijímají poměrně brzo)
pozdní většina (velmi opatrní a konzervativní kupující)
v této fázi obvykle prudce roste konkurence
cena klesá
Úpadek
trh je už přesycen
zákazníci už nemají zájem
firmy se snaží rychle výrobek doprodat za velmi nízké ceny
typičtí kupující se zabývají opozdilci
jsou to buď velmi konzervativní lidé, nebo lidé s nízkými příjmy, pro které je motivem nákupu cena
firma nejpozději v této fázi musí přijít na trh s novým inovovaným výrobkem
práce na inovacích musí začít nejpozději ve fázi zralosti
Žádné komentáře:
Okomentovat