Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ZÍSKÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ

ZÍSKÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ
- činnost, která má zajistit, aby volná pracovní místa přilákala dostatečné množství odpovídajících uchazečů a to v žádoucím termínu a s přiměřenými náklady

Vychází se z :
a) IDENTIFIKACE POTŘEBY PRACOVNÍKŮ
vychází se z :
- plánování prac.
- technického rozvoje
- profesní struktury pracovníků

b) POPISU PRAC. MÍSTA
- stanovení základní povinností a odpovědností a rozsahu kompetencí

c) PRACOVNÍCH PODMÍNEK
vychází se z :
- odměňování
- pracovní doby
- účelu té dané práce

d) SPECIFIKACE POŽADAVKŮ NA DANÉ MÍSTO
- kvalifikace
- doba praxe
- organizační schopností atd.

e) ZDROJŮ PRACOVNÍCH SIL

- získáváme z tzv. vnitropodnikového trhu. Podnik jim dává přednost, protože zná pracovní schopnosti té osoby, odpadá adaptibilita, tím se snižují náklady na získávání pracovníka.
Metody získávání:
a) oběžník, podnikový časopis, vyvěšení informace (nástěnky)
b) přímo se obrátit na jeho nadřízeného pracovníka


- lze získat z volného trhu práce ( z trhu absolventů, z jiných podniků)

Žádné komentáře:

Okomentovat