Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ROZŠÍŘENÝ PRODUKT

Služby jako součást totálního produktu

Cíl – zlepšení konkurenceschopnosti výrobku
- zlepšení prodejnosti výrobku
- přispívají ke zlepšení image podniku
- umožňují být v kontaktu s kupujícími s cílem získat
řadu informací /dochází i ke zpětné vazbě/

Služby jsou přítomny před koupi, během koupě i po koupi!
NÉ KAŽDÝ PRODUKT MUSÍ BÝT TOTÁLNÍ!!!

Fáze 0 – výzkum a vývoj

1. fáze: Zavedení výrobku na trh
 Začíná momentem, kdy se výrobek poprvé objeví na trhu a začíná být prodáván
 Zpravidla o něm spotřebitelé neví a proto je poptávka po něm relativně malá
 V této fázi jsou uskutečňovány masivní reklamní akce a stimulační aktivity (ochutnávky, prezentace)
 Náklady převyšují tržby = není zisk = výrobce vykazuje ztrátu
Strategie v 1. fázi
1) Rychlého sbírání – vysoká cena; vysoké náklady na reklamu (produkt s krátkou životností)
2) Rychlé penetrace – nízká cena; vysoké náklady na reklamu (proniknutí na velké území trhu)
3) Pomalého sbírání – vysoká cena; nízké náklady na reklamu ( u speciálních výrobků)
4) Pomalé penetrace – nízká cena; nízké náklady na reklamu (u běžného zboží na velkém množství trhu)
2. fáze: Růst
 Výrobek prokázal svou životnost
 V průběhu doby se zájem o výrobek zvyšuje
 Počet zákazníků roste
 Dosaženo bodu zvratu – náklady = tržby
 Měli bychom provést opatření pro udržení rychlého tempa růstu
Opatření: zlepšení kvality zboží
nabídka modifikací výrobku
nalezení nových tržních segmentů
zlepšení distribuce, komunikace
pohyby cen
3. fáze: Zralost
 Zmenšování tempa růstu prodeje
 Snižování počtu nových zákazníků
 V určitém okamžiku dojde ke stabilizaci četnosti opakovaných nákupů

4. fáze: Pokles
 Snižování zájmu o výrobky
 Pokles objemu prodeje a tržeb
 Řada podniků z trhu odchází nebo snižuje nabídku produktů

Žádné komentáře:

Okomentovat