Profily získané z jiných oborů
- soustřeďují se zejména v operační oblasti managementu
Management controller (kontrolor řízení)
- je novou profesí především ve větších hotelech. Jeho hlavním úkolem je analýza hotelových poplatků a typů zákazníků, provádí analýzy nákladů všech hotelových aktivit a stanovuje optimální poplatky pro různé typy zákazníků.
Manažer kvality
- sleduje kvalitu služeb, sestavuje standardy kvality, rozhoduj o správných měřítkách poskytování služeb, kontroluje, zda se služby poskytují správným způsobem.
Yield management manager (manažer zisků), Revenue manager (manažer příjmů)
- vyskytuje se ve velkých hotelových svazech nebo nezávislých hotelech. Má jako hlavní úkol optimalizování zisku hotelu stanovením takové ceny, která zajistí maximální vytíženost hotelu. Je zodpovědný za rozhodování o cenové politice hotelu.
Budget analysis & management accounting expert (specialista na analýzu rozpočtu a účto)
- analyzuje trh, na kterém se obchoduje a vytváří systém účetních dokumentů, aby se mohl kontrolovat stav obchodů a konkurenční prostředí.
Natural and holistic health tourism technician (referent ozdravného cestovního ruchu)
- nachází se v oblasti marketingu, je odpovědný za obchodní specializace na léčbu zákazníků, kteří jsou současně turisty. Studuje a analyzuje trendy na trhu. Navrhuje, plánuje a organizuje aktivity volného času pro turisty.
Manažer počítačových služeb
- je odpovědný za instalaci, udržování a obnovování počítačové sítě a softwaru hotelu. Obvykle nepatří do hotelového personálu, ale zaměstnává ho PC firma.
Manažer technických služeb
- koordinuje preventivní a opravné údržby budov, vybavení, zařízení a strojů. Pracuje buď jako zaměstnanec firmy specializující se na hotelovou údržbu nebo je členem personálu hotelu.
Organizátor práce
- formuluje a řídí podnikovou politiku aspektů lidských zdrojů (přijímání pracovníků, mzdy, motivace, reklama). Vyskytuje se především v hotelových svazcích.
Žádné komentáře:
Okomentovat