Obrat za poslední rok
dobrý ukazatel
zahraniční firmy dosahují na českém trhu trojnásobný obrat než české
produktivita na jednoho pracovníka je podstatně vyšší u zahraničních firem
Struktura pracovníků
zahraniční firmy jsou připraveny u nás nabízet stejné služby v potřebné kvalitě, jako jinde na světě (tj. tvrdá konkurence nejen mezi českými a zahr. firmami, ale i mezi nimi navzájem)
bohaté zázemí pro prodej HW (ten ale poslední dobou stagnuje)
dynamika růstu pracovníků v oblasti SI relativně k ostatním profesím IT
hodně dodávek služeb je vedena jako subdodávka (třetím partnerem), proto při podpisu smlouvy by mělo být jasno, kdo přesně bude činnost provádět (někdy jsou dodavatelé implementační firmy důležitější, než samotná implementační firma). Firma stojí na lidech!
Cílové sektory zákazníků
sektor obchodu několik let dominoval, nyní se zájem více přesouvá do průmyslu
malý podíl školství, energetiky a bankovnictví. Daleko od průmyslu (myšleno jako cíl trhu) je také státní správa
Produkty
zatím jasná dominance určitých produktů na jednotlivých segmentech trhu (ERP, BI, DB systémy,…)
nárůst nabídky v oblasti datových skladů
obtížně se s klasickým prodejem srovnávají webovské služby, e-business či ASP
Služby
poskytování „standardních“ služeb většinou firem: informační strategie, analýza a návrh IS, konzultace, vývoj SW na zakázku, řízení IS/IT
nejslabší nabídka školících služeb a konzultačních služeb v oblasti ISO či BPR
pouze třetina firem nabízí síťové služby
malá nabídka CRM či SCM a e-businessu. Tohle evidentně dnes již NEPLATI.
Outsourcing
dost firem se tváří, že poskytuje ůplný outsourcing, ale ve skutečnosti poskytuje jen částečný
není možno úplně zjistit, zda je firma připravena na poskytování outsourcingu, zda má dostatečnou infrastrukturu, apod.
je to velký potenciál, ale u nás teprve ve zrodu; málo referenčních zákazníků, navíc z těch je dost negativních
Žádné komentáře:
Okomentovat