Možnosti řešení outsourcingu - SMLOUVY
Principy smluv na outsourcing. Proces outsourcingu IS/IT.
Příprava a průběh outsourcingové smlouvy může obecně obsahovat 4 období, která je nutné specifickým způsobem smluvně ošetřit:
1. období přípravy outsourcingového projektu
2. poskytování služeb poskytovatelem
3. transformace stávajícího stavu na poskytování služeb poskytovatelem
4. ukončení poskytování služeb a převod IT na jiného poskytovatele nebo zpět příjemci
Pozn.: Toto pořadí je obvyklé při tvorbě outsourcingové smlouvy, v reálu jsou body 2 a 3 prohozeny.
Outsourcingová smlouva obecně zahrnuje 3 hlavní složky:
práci
prostředky – technologie
lidské zdroje
Důležité pro definování obsahu smlouvy.
1.1. Příprava outsourcingu
Nejprve posoudit, zda jsou na straně příjemce splněny právní podmínky pro outsourcing:
umožňuje právní forma outsourcing jako způsob nákupu služeb a zboží?
umožňují rozpočtová pravidla nahrazení investičních výdajů z běžných výdajů?
ochrana osobních údajů (předání dat poskytovateli)
je možný odprodej prostředků aktiv příjemce poskytovateli?
umožňují pracovní smlouvy a právní forma příjemce převod zaměstnanců?
neexistují u příjemce uzavřené smlouvy, které mohou outsourcingu bránit?
Žádné komentáře:
Okomentovat