Principy řízení firmy v informační společnosti
Změny v působení firmy na trhu v podmínkách informační společnosti (podnik, zákazník, manažer). Nároky na pracovní sílu typické pro konkurenční prostředí IS/IT. Přístupy a metody, ovlivňující konkurenceschopnost podniku IS/IT, TQM (úloha standardů a nástrojů kvality v rozvoji firmy) atd. Změny v postavení řízení informatiky v řízení firmy.
1.1. Informační společnost
Podoba dnešní globální společnosti, která se vyznačuje několika charakteristikami:
snadno dosažitelné informace (pro práci, vzdělání i zábavu)
silný vliv internetu (informace, business, zábava)
informace je klíčovým rozlišovacím faktorem všech výrobků a služeb
inf. spol. je pohodlná pro spotřebitele, tvrdá pro výrobce (konkurence)
vyvinutá informační infrastruktura (levnější a modernější technologie, vyšší potřeba přenosové kapacity, stále vyšší objem přenášených dat (multimédia)
člověk je zahlcen mnoha daty, které nepotřebuje
zvyšující se důraz na péči o zdraví – hledají se cesty, jak informace o zdrav. péči najít mezi mnoha jinými informacemi
hledání způsobu, jak pečovat o kulturu
tvorba národního bohatství se přesouvá do oblasti zpracovávání informací a služeb s nimi spojených
a další aspekty zmíněny dále
Žádné komentáře:
Okomentovat