1.2. Zásady vedení firem
Klíčové faktory úspěchu
principy řízení: důsledné dodržování principů kvality, řízení projektů podle dané metodiky, sledování a řízení finanční výkonnosti firmy (finanční řízení projektů, kontrola nákladů, řízení pohledávek)
důsledně uplatňované principy příjímání a rozvoje lidí ve firmě, přístup k informacím, školení.
dokonalý interní informační systém (propracovaný zejména v oblastech plánování a vyhodnocování obchodních případů/projektů a jejich návaznosti na účetnictví
dokonalý systém vedení dokumentace
systém řízení kvality, který podporuje výše zmíněné principy řízení
kvalita práce u zákazníka založená na kvalitě lidi ve firmě
kvalitní a stabilní produkty s dobrou podporou od dodavatele IS, který má dobrou strategii rozvoje a dobrou reputaci na trhu
dokonalá personální politika
dokonalý systému vedení projektů
dobrá strategie
důraz na formování a vedení týmů
vytvoření takové firemní kultury, která podporuje přátelskou a tvořivou pracovní atmosféru, nové myšlenky a tvrdou práci.
komplexní portfolio produktu
orientace na služby (ty jsou dnes nejvíce výnosné)
Důvody pro projektové řízení
firma se pohybuje v turbulentní době s vysokou mírou konkurence
firma musí pracovat na několika projektech najednou
každý projekt je jiný svou povahou, spotřebováním pracovních fondů, materiálním zjištěním, dobou
firma má zpravidla více dodavatelů
firma se zabývá specifickou oblastí podnikání, kde hrají roli rychle se vyvíjející technologie, kterým se musí neustále přizpůsobovat
pracovní síla v tomto oboru je drahá, nutné přesně plánovat využití a návratnost
…
Vysvětlení řízení projektu IS
viz B21
Žádné komentáře:
Okomentovat