1.9. Organizace projektu
Na začátku, každého projektu je zvolen project manager (PM), který řídí projekt po celou dobu. Organizace činností a lidí se v různých etapách liší.
1. Úvodní studie - poměrně malý tým : PM + hlavní projektant (někdy nazýván architekt), + další projektanti, celkově tak 5 lidí
2. Návrh globální architektury (HW i SW) - cílem vytvořit určitý rámec, který bude držet celý projekt pohromadě - kromě lidí z úvodní studie se účastní specialisté z podni¬ ku, 1-2 HW specialisté, SW specialista, odborníci z jednotlivých oblastí.
3. Globální a detailní návrh - vytvoří se projekční subtýmy zabý¬ vající se jednotlivými oblastmi. Ve spolupráci s vedením pro¬ jektu zakomponovávají svůj návrh do připravené architektury.
4. Implementace - obdobný systém jako GN A DN - malé týmy a jedna řídící skupina.
Při zavádění mohou být profesionální školitelé nebo sami tvůrci, záleží na počtu školených uživatelů a jejich předpokládané in¬ teligenci, obtížnosti systému, pedagogických schopnostech tvůrců.
Dále by měla existovat testovací skupina, někdy musí být nezᬠvislá od tvůrců.
U větších projektů dále existuje řídící komise složená z vyššího vedení odběratele a dodavatele, která odsouhlasuje výsledky jednotlivých etap. U ještě větších projektů existuje změnová komise, která se obvykle schází častěji než řídící komise a vyřizuje menší změny.
Z odběratelské firmy je třeba spolupracovat s nejvyšším vedením, se zástupci uživatelských skupin, u podniků, které mají vlastní oddělení zabývající se IS, tak budeme úzce spolupracovat i s tímto oddělením, není špatné vzít některé tyto pracovníky do do našich týmů.
Žádné komentáře:
Okomentovat