Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Hodnocení informačních a komunikačních systémů (ICS) v českých IT a konzultačních firmách

1.3. Hodnocení informačních a komunikačních systémů (ICS) v českých IT a konzultačních firmách
 tento příspěvek dokumentuje české IT firmy z vnitřního pohledu na jejich IS
 jsou zahrnuty i konzultační firmy, které se významnou měrou podílejí na trhu implementace a zavádění IS

Shrnutí
 většina firem má svůj ICS horší, než implementuje u zákazníků
 jen malá většina by se mohla ICT chlubit – jsou to ale právě ti, co prosperují
 velké nadnárodní firmy mají přístup k nejnovějším technologiím – zde al problém, zda vše využívají
 samotná existence KM a BI nezaručuje požadovaný efekt – systémy musí být doprovázeny firemní kulturou a motivací tak, aby alespoň někteří pracovníci byli ochotni sdílet vědomosti a stavět firemní zájmy nad svoje osobní
 většina firem nabízejících nové technologie (CRM, OLAP,…) je sama vůbec nevyužívá
 podle odhadů Gartner Group vydávají firmy ve vyspělém světě 2-5% obratu na IT. Konzultační a IT firmy se blíží horní hranici. U nás je to asi 3-4% z obratu(tj. přibližujeme se světu, IDC)
 ICS je pro firmu konkurenční výhodou (platí pro všechny firmy), stejně obecně platí, že synergického efektu lze dosáhnout pouze v optimální proporci dobře připravení lidé – firemní kultura na dostatečné úrovni – styl řízení orientován na výsledky – kvalitní ICS
 pro poradenskou a informatickou firmu je vždy dilema, zda alokovat lidské zdroje na konzultace u zákazníka nebo na rozvoj vlastních interních systémů
 pokud firma prodává nějaký SW balík, má ho zpravidla také sama implementována (to nezn. že jej plně využívá), ale výsledky nejsou vždy dobré, neboťˇ
o neinvestuje do něj tolik, co radí zákazníkům (a je to třeba)
o záměry vyvinout vlastní řešení končí na půl cesty
o neexistence branžového řešení pro poradenské a IT firmy

Návrh optimálního ICS informatických a poradenských firem
1. Vlastnosti
 maximální úspora rutinní práce
 využití controllingu při sestavování a kontrole rozpočtů
 maximálně možná elektronizace dat
 podpora analýz a rozhodování
 rychlé řešení nečekaných změn
 přímá podpora procesů
 sledování aktuálního stavu procesů
 podpora workflow, Dokument Management
 podpora tréninku lidí
 poskytování informací o firmě, školeních apod.
 integrace dat se zákazníky, které podporují společný business
 integrace dat s partnery a dodavateli
 podpora s těmi veřejnými zdroji, které jsou pro firmu využitelné
 podpora webovského pracovního stylu
 data přístupná všude a v reálném čase
 komplexnost aplikací
 pořizování dat na místě jejich vzniku
 příjemné a jednoduché ovládání

Žádné komentáře:

Okomentovat