.17 Outsourcing IS/IT
Možné důvody pro outsourcing určité funkční oblasti, proces outsourcingu, specifika outsourcingu IS/IT.
1.1. Definice
Outsourcing značí využívání cizích zdrojů pro jakoukoliv činnost, která byla dosud zabezpečována vlastními zdroji.
Vymezení outsourcingu IS/IT je velmi volné (více variant), ale vřdy by se mělo jednat o dodávku služby a to opakovaně a trvale.
Jedná se o smluvní vztah mezi zákazníkem a poskytovatelem.
Poslední vývojovou etapou tzv. cosourcing. Jde o vztah, při kterém se dodavatel podílí na efektech plynoucích z IS/IT, čímž je motivován k tomu, aby jím poskytované služby co nejvíce přispěly k tvorbě zisku zákazníka. Zákazník naopak poskytuje know-how o svých podnikových procesech pro neustálé zlepšování funkčnosti IS/IT.
1.2. Důvody pro Outsourcing:
1. Konkurenční
strategického charakteru (konkurenční výhoda náskok před konkurencí), rozhodování politicko-strategické bez hodnocení krátkodobých přínosů (finance)
2. Věcné
zdokonalení v hlavní činnosti
3. Finanční
pokles nákladů a růst výnosů, je důležitým hlediskem hodnocení úspěšnosti outsourcingu
4. Organizační
zjednodušení manažerské práce, zploštění struktury
Žádné komentáře:
Okomentovat