Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Plánování a řízení projektu

Plánování a řízení projektu se dělí na dvě části - v předprojektovém stadiu
- v projektových stadiích a při jeho realizaci
V průběhu předprojektového stadia se zpracovává projektový úkol, na jehož schválení závisí, zda podnik nebo organizace bude vytvářet IS. Pro zpracování projektového úkolu se vytvoří dočasný pracovní tým, jehož členy i vedoucího jmenuje ředitel organizace jmenovací listinou, ve které jsou současně vymezena práva a povinnosti i pravidla práce týmu.

Při řízení projektu v projektových stadiích a při realizaci se ustanoví tyto orgány řízení projektu:
 řídící komise
 hlavní projektant
 řešitelské týmy

Hlavní projektant
odpovídá za věcnou náplň, odbornou úroveň a efektivnost řešení IS. Hlavní projektant musí mít úzkou vazbu na nejvyšší vedení organizace, aby mohl být z těchto míst ovlivňován a kontrolován, musí mít pravomoce úměrné jeho zodpovědnostem a musí vytvářet předpoklad, aby vybudovaný IS mohl být postupně zaváděn do stávajícího systému řízení.

Žádné komentáře:

Okomentovat