1.2. Procesy,lidé, technologie
CRM je spíše podnikatelskou filozofií než technologií, kterou jako svůj nástroj jistě potřebuje a používá. Mějme však na paměti, že každé úspěšné řešení CRM se skládá ze tří stejně důležitých složek, totiž
procesů
definice a nové nastavení všech procesů ve firmě souvisejících s CRM
lidí
jen vyškolení a na změnu procesů, kterou CRM přinese, připravení zaměstnanci budou schopni očekávání vložená do CRM naplnit; tyto úvahy úzce souvisejí s TQM, motivačním systémem podniku a s řízením lidí obecně
technologie
vlastní HW/SW, komunikační kanály CRM; integrace Back Office a Front Office
1.2.1. Procesy
Hlavním úkolem CRM je podpora obchodních procesů a v tomto smyslu vytváření vztahů se zákazníky.
Snaha dostat zákazníka do centra veškerého podnikového úsilí se neobjevila až s novým CRM, tj. CRM využívajícím web a mobilní telefonii. Nicméně právě tato technologie, umožňující nesrovnatelně rychlejší zpětnou vazbu od zákazníka než tomu bylo dříve, dává lepší možnost
otočit vidění vlastního podniku z perspektivy „pohledu zevnitř“, tj. pohledu na vyráběné produkty a odhadovaného úspěchu těchto produktů na trhu do perspektivy „pohledu zvenku“, kdy je primárně důležité, jak podnik vidí zákazník a jaké produkty od podniku čeká,
udržet kontinuální dialog se zákazníkem, a to po celou dobu života produktu,
dovést poučení z dialogu se zákazníkem do konce, tj. sdělit mu, jak s jeho názory resp. požadavky nakládáme a nikoliv pouze vyžadovat informace bez další zpětné vazby
Žádné komentáře:
Okomentovat