Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Možnosti řešení outsourcingu

Možnosti řešení outsourcingu
Formy a oblasti realizace outsourcingu. Principy smluv na outsourcing. Proces outsourcingu IS/IT.



1.1. Definice outsourcingu
Pro mnohé hospodářské organizace se ukazuje jako finančně a personálně neúnosné nebo dokonce zcela nemožné, aby si všechny činnosti související s podnikáním zajišťovaly vlastními silami. Snaží se proto vytěsnit některé činnosti mimo podnik – na externí dodavatele. Jinými slovy snaží se realizovat outsourcing.
Pojem outsourcing, též někdy česky „vytěsnění“ nebo „vyčlenění“ lze popsat jako strategický organizační nástroj; přesun odpovědnosti za provoz funkční oblasti (činnosti) podniku na externí specializovanou firmu – poskytovatele; zpravidla včetně zaměstnanců a vlastnictví aktiv; především za účelem zaměření na hlavní činnost, dosažení světové úrovně kvality v oblasti, případně úspory nákladů. Aplikuje se u oblastí, které nejsou hlavními činnostmi podniku, tj. nejsou motorem dlouhodobé konkurenceschopnosti [Bruckner1]. Problematika outsourcingu je obsažena v problému rozhodování, zda „udělat nebo koupit“ (make vs. buy) nebo „vlastnit nebo pronajmout si“ (own vs. lease).
Opačný stav, kdy podnik zdroj obhospodařuje interně, bývá nazýván insourcing.

Žádné komentáře:

Okomentovat