1.4.9. Náhrada škody
týká se především možnosti omezení náhrady škody
1.4.10. Řešení sporů
důležité kvůli zdlouhavým (případným) soudním sporům.
např. použití rozhodčího řízení – zákon č.216/1994 Sb. Zákon o rozhodčím řízení
1.4.11. Garantovaná úroveň služeb – SLA
prvním krokem je definice poskytovaných služeb (musí být vyčerpávající)
důležitá je měřitelnost a jednoznačnost (auditovatelnost)
obecně platí: čím více metrik, tím větší jistota na straně příjemce, ale čím méně metrik, tím levnější outsourcing.
1.4.12. Změnové řízení
definice procedur změnového řízení
změny v SLA
povinnost stran předložit a projednat plán na příští období v určitém čase (pokud nedojde k dohodě, platí základní ceny i pro další období?)
1.4.13. Řešení problémů (krizový management)
definice problému
procesy řešení problému
úloha SPOC při řešení problému
definice procedury řešení sporů
Další body:
pronájem prostor
možnosti ukončení smlouvy
místo soudu
exkluzivita poskytovatele
Úloha - předpoklady:
Z velkého českého podniku se vydělil celý informatický útvar do samostatného právního subjektu. Tento nový subjekt poskytuje komplexní služby svému mateřskému podniku. Jste v roli asistenta vedení mateřského podniku.
Zadání:
Co bude obsahem smlouvy o outsourcingu ?
Jaké příležitosti a jaká rizika pro vás vyplývají z tohoto vztahu?
Jak budete postupovat, abyste minimalizoval rizika?
Žádné komentáře:
Okomentovat