1.4. Aplikace IS/IT:
Internet, Intranet a Extranet ovlivňují chování podniku nejen tím, že vytvářejí nové příležitosti, ale spolu s nimi se objevují i nové nároky na řízení podniku.
Internet nabízí:
přístup k informacím (např. marketing)
přístup k datům (např. služby, subdodávky,..)
transakční zpracování (např. el. obchod)
Intranet nabízí:
na úrovni přístupu k informacím (např. telefonní seznamy, ceníky,...)
na úrovni přístupu k datům (např. ekonomické aplikace, personalistiku,..)
na úrovni transakčního zpracování (různé druhy obchodních transakcí).
1.5. Vliv informační společnosti na:
podnik
díky globální komunikační síti nabízí produkty potenciálním zákazníkům na celém světě a v reálném čase a s nízkými náklady získává jejich reakci a poptávku nabídka mnohem většímu trhu ale na takto informovaném trhu roste daleko více a rychleji konkurence co nejrychlejší reakce podniků změna na dynamickou organizaci změna obchodního modelu co nejrychlejší a nejjednodušší kontakt se zákazníkem. Dále vytěsnění (outsourcing) málo efektivních aktivit podniku. Nové aplikace (el. marketing, el. podnikání,..) vedou k:
• odstranění mezičlánku v řetězci výrobce – distributor – zákazník
přímý vztah mezi prodávajícím a kupujícím (zkrácení času mezi nabídkou a poptávkou), podpora péče o zákazníka větší zákaznická spokojenost
• ke sdílení znalostí
rozlišujícím faktorem v konkurenční soutěži se stane informační obsluha, která poskytne stručnou a přesnou informaci o výrobku nebo službě, bude předvídavá v odhadu zákaznického zájmu a bude reagovat na momentální poptávku a zájem
• vzniku nového vztahu výrobce – zákazník
informace z tohoto vztahu získané poskytují řadu demografických údajů a odpovědí, které objasňují zákaznická očekávání. Vhodné je využít katalogy vystavěné na webu, interaktivní nabídkové aplikace udržující se zákazníkem dialog upevnění zákaznické loajality
Žádné komentáře:
Okomentovat