Rezervace – rezervační systémy
1. Rezervace
- rezervace ubytování, společenských prostor nebo jiných hotelových služeb je právní úkon
(vymezeno všeobecnými a speciálními předpisy a ustanoveními)
- smlouva vzniká v momentu, kdy je jakýmkoliv způsobem potvrzena rezervace
- porušení smlouvy = potvrzená rezervace není včas zrušena nebo host u jakých koliv důvodů
nedojede
- storno rezervace je nutné do 18:00 hodin dne před stanoveným příjezdem
- zahraniční praxe je v tomto ohledu značně přísnější než naše
- skupinová turistika má přísnější kritéria /jedná se o větší objemy kapacity i financí = rezervace
je nutno rámcově i detailně zpracovat a především je nutná písemná korespondence s přesným
vymezením sankcí pro případ nesplnění smluv. podmínek
- stanovení storno podmínek = stanovení storno lhůty = do kdy bude storno služeb provedeno
bez nároků na úhradu postupně s krátícím se termínem
dohodnutého příjezdu a možného vzniku storna ubytování se
zavádí penále, které se s datem smluvního termínu zvyšuje.
- storno lhůty na ubytování i jakékoliv jiné rezervované a potvrzené služby je vhodné řešit
písemnou formou a mohou být rozdílné dle typu zařízení / většina firem tyto skutečnosti uvádí
podrobně na vrubu potvrzení nebo smlouvy proto, aby zákazník byl plně informován o
následcích neplnění. Jedná se většinou o předtištěné formuláře!
2. Rezervační systémy
- hotel musí denně pečovat o svoji ekonomickou budoucnost
- marketingová činnost každého hotelu má odlišný systém
- napojení na účinný rezervační systém je nutností a součástí obchodní politiky hotelu
- RS běžný – denní, neorganizovaný = řídí sám hotel prostřednictvím vedoucí recepce – musí být
smluvně podložen pro skupinovou turistiku / musí být prováděn s rozumem a
s ohledem na zákazníka (vlastní marketingová činnost)
- napojení na RS nebo několik RS = vytvoření účelné rezervační sítě = požadavek výkonné
výpočetní techniky, jasný denní přehled o volných
kapacitách
Žádné komentáře:
Okomentovat