3. Psychologická příprava
- je zaměřena na účastníky zájezdu
- podklady získá průvodce z přihlášek a pokud ne, tak je musí odpozorovat během prvních dnů
zájezdu a nebo vychází z rozhovoru
Je důležité znát:
- náboženskou příslušnost
- profesní příslušnost
- věk, stav, vzdělání, zájmy, záliby
U zahraničního CR je důležité seznámit se se zvyky, které jsou typické pro danou národnost.
Němci – dochvilní, přesní, vedou rozhovory
Francouzi – tolerantní
Pro úspěšné jednání průvodce s klientem platí několik zásad:
→ zapamatovat si jména účastníků, profese, jména tituly je oslovovat tehdy, když si to přejí
→ vyslovovat pochvaly a uznání – veřejně, kritizovat jen soukromě
→ konfliktům předcházíme tím, že podáváme přesná a včasná sdělení
→ v případech konfliktu mezi účastníky provést jejich separaci a upozornit je na systém pravidel
→ při řešení problémů nalézáme ty nejpřesvědčivější argumenty
Likvidace – ukončení akce
Zpracování písemné zprávy:
- IČO zájezdu (termín, trasa, místo, číslo)
- rozsah a kvalita poskytovaných služeb
- vyhodnocení závad, které nastaly při čerpání služeb
- vyhodnocení mimořádných situací
- doporučení budoucím akcím z hlediska zlepšení
- test spokojenosti – u poznávacích zájezdů
Povinnosti průvodce při řešení mimořádných událostí:
- onemocnění nebo zranění účastníka
- úmrtí účastníka (ohledání osoby, informovat zastupitelský úřad, CK – která dál informuje
rodinu zemřelého, kontaktovat pojišťovnu)
- účastník se nedostaví k odjezdu včas
- řešení ztrát a poškození věcí vnesených do ubytovacího zařízení
- ztráta CD v zahraničí (informovat policii, CK, pomoc účastníkovi při vystavění náhradního CD
= CP
Žádné komentáře:
Okomentovat