2. Nebezpečí odcizení majetku hosta
Každé hotelové zařízení by mělo dodržovat následující desatero, kterým se z velké míry zabrání odcizení majetku hotelových hostů:
- do pokojů, ve kterých jsou ubytovaní hosté mají přístup pouze ubytovaní a pokojská
provádějící úklid pokoje
- pracovníci recepce jsou odpovědni za to, že vydávají klíče od pokojů pouze ubytovaným
hostům, zpravidla na základě předloženého ubytovacího průkazu
- bez přítomnosti hosta může pokoj otevřít pouze pokojská k provedení úklidu. Zodpovídá
přitom za všechny uložené věci. Po skončení úklidu je povinna pokoj opět uzamknout.
- pokojská sleduje pohyb hostů po poschodí a neprodleně informuje pracovníka recepce o
věcech, které jsou v rozporu s ubytovacím řádem
- v případě oprav a údržby doprovází údržbáře na obsazený pokoj vždy pokojská
- pro uložení peněžních hotovostí a jiných cenností slouží bezpečnostní schránky na recepci nebo
pokojích. Recepční na tuto možnost hosty upozorňují a organizují jejich zapůjčení.
- v případě, že kterýkoliv zaměstnanec hotelu zjistí přítomnost nepovolané osoby na pokoji, je
povinen toto ihned oznámit pracovníkovi recepce. Ten podle situace upozorní policii a požádá
o zákrok.
- v případě krádeže či jiné mimořádné události je povinen pracovník, který tuto skutečnost zjistí,
oznámit toto pracovníkovi recepce, který podle situace upozorní policii
- noční recepční je povinen kontrolovat, zda se v ubytovací části hotelu nenacházejí neoprávněné
osoby. V případě, ze se neoprávněné osoby v ubytovací části nacházejí, je recepční povinen je
vyzvat, aby neprodleně opustily ubytovací zařízení.
- odjíždějí-li hosté v nočních hodinách, nebo v době, kdy na poschodí není pokojská, je povinen
recepční zabezpečit kontrolu pokoje, ze kterého host odchází
Zvýšenou pozornost je nutné věnovat kamerovému systému, kdy je vhodné sledovat zejména společné prostory hotelu, parkoviště a garáže.
Žádné komentáře:
Okomentovat