Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Hotelový lístek

Hotelový lístek:
- má delší dobu platnosti, malý formát
- jsou v něm uvedeny snídaně, pokrmy nabízené nepřetržitě i během dne, nápoje
- sortiment je přizpůsoben poptávce hostů na straně jedné a technickým i personálním
možnostem na straně druhé
- objednání může být osobní, telefonické nebo písemné (formou vizitky)
- v hotelech, kde není etážový servis zaveden jako samostatné středisko, může objednávky od
hostů přijímat např. vrátnice nebo recepce

Visačka:
- především na objednání snídaní
- vyplní se číslo pokoje, počet osob, datum, jméno a čas servisu
- označí se požadované pokrmy a nápoje
- bývají na dveřích většinou do 4. hodiny ranní
- slouží jako doklad pro zúčtování

Technika etážového servisu:
- na platě 1 až 2 hosté
- při větším počtu osob předem prostřeme a podáváme pokrmy podle pravidel jednoduché
obsluhy
- na udržení teploty používáme poklice, ohřívače, flambovací vozíky
- možnost použití open barů a nabídkových stolů
- na větší množství plat jsou vhodné etážové vozíky (cca 8 plat) a přepravní skříně (až na 30 plat)
- dalším technickým řešením jsou malé pojízdné stolky, které v přípravně kompletně vybavíme,
dopravíme do pokoje a po přistavení židlí mohou okamžitě konzumovat

Zúčtování:
- pravidla jsou přesně stanovena vedením každé provozovny
- na úvěr (host účet podepíše a číšník ho nechá v recepci zaknihovat), na stravenky vydané hotel.
recepcí za hotové nebo bezplatně při hotel. penzi

Jednou z možností racionalizace etážového servisu je vhodně sestavený sortiment na hotel. lístku s případným časovým omezením.


Ostatní služby roomservisu:
- pojízdné bary (aparmá)
- minibary
- prodejní automaty

Žádné komentáře:

Okomentovat