Recepční informační systém
Program pro vedení evidence v recepčních službách se většinou člení takto:
→ Rezervace
→ Příjem hosta = CHECK IN
→ Odhlášení hosta = CHECK OUT + pokladna
→ Směnárna
→ Doplňkový prodej
Rezervace umožňuje následující úkony:
- rezervace ubytování pro jednotlivé hosty
- rezervace ubytování skupin hostů prostřednictvím CK
- firemní rezervace ubytování
- kombinace všech předchozích typů rezervací ubytování
- evidence hostů – čekatelů na rezervaci WAITING
Dva základní přístupy k rezervacím – lze kombinovat
- rezervace na typ pokoje
- rezervace na konkrétní pokoj
Kartotéka hostů = rychlý příjem rezervací = údaje umožňující vhodný přístup k hostům
→ osobní údaje hosta – jméno, příjmení, titul, národnost, bydliště, zaměstnání apod.
→ poslední návštěva hosta – příp. přehled návštěv hotelu, čísla pokojů
→ druh hosta – VIP, obchodník, turista – údaj pro statistiku
Rezervace
Vlastní rezervace obsahuje následující údaje:
- datum a čas příjezdu hosta
- počet přenocování a datum odjezdu
- počet a čísla případně typy rezervovaných pokojů
- předmět rezervace = rozsah služeb, které jsou sloučeny pod jednou cenou (službový paušál –
př. 1/1 pokoj se snídaní nebo 3denní pobyt s polopenzí a výukou golfu)
- cenový kód = určuje cenu účtovanou hostu (včetně všech přirážek nebo slev)
Práce v rezervačním oddělení hotelu zahrnuje především:
- pořizování a zaznamenávání nových rezervací
- zaznamenávání změn v ohlášených rezervacích
- storna již pořízených rezervací – z důvodů případných nesrovnalostí nutná archivace
Při spolupráci hotelu s CK je výhodné stanovení tzv. kontingentu = maximální smluvní počet rezervovaných pokojů, program automaticky upozorní uživatele o překročení této rezervace.
Žádné komentáře:
Okomentovat