Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Zdroje informací

Obvyklý postup je takový, že se nejdřív zkoumají sekundární informace a pokud nenaleznu vyřešení problému díky nim, shromáždím primární informace.
Zdroje primárních informací
Interní → kompetentní pracovníci podniku, podnikový výzkum a vývoj, Marketingové informační středisko, Útvar marketingového výzkumu, Techničtí prodejci, Pracovníci výzkumných a vědeckých organizací
Externí → Experti a konzultanti, Pracovníci hospodářských orgánů, Konkurenti, Spotřebitelé, Dodavatelé, Kooperace, Veletrhy
Zdroje sekundárních informací
Interní → shromažďovány uvnitř firmy, týkají se evidovaní vlastní činnosti (evidenční záznamy podniku, prodejní statistiky, objednávky, údaje o zákaznících, reklamacích, nákladech)
Externí → shromážděny institucemi k různým účelům (literatura, úřední statistiky, informace marketingových agentur, vědecké a výzkumné zprávy, databanky, katalogy, tisk), agenturní výzkum (tzv. panely), databáze (internet, počítače), statistiky (např. statistika rodinných účtů nebo mikrocensus)

Žádné komentáře:

Okomentovat