Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Zásady pro formulaci otázek

Jednoduchý jazyk, známé výrazy, jasnost, konkrétnost, jednoznačnost, neslučovat dvě témata v jednu otázku, vyloučení sugestivních otázek (navrhuje odpověď), vyloučit zavádějící a nepříjemné otázky, vyloučit odhady.
Struktura dotazníku
Úvodní otázky (snadné, zajímavé), filtrační otázky (správný výběr respondenta), zahřívací otázky (obecné), specifické otázky (zkoumaný problém), identifikační otázky (charakteristika respondenta).
Forma dotazníku
Atraktivnost (kvalitní papír a tisk), přehlednost otázek, prostor u otevřených otázek, přeskakování otázek (jasné instrukce jak vyplnit)
9. Experimenty jako metoda marketingového výzkumu.

- Založeny na studiu vztahů mezi dvěma nebo více proměnnými za kontrolovatelných podmínek (vědecky nejhodnotnější)
- Vyžaduje výběr vhodných subjektů, vedlejší vlivy (nerelevantní) eliminovány
- Značný význam výběru prostředí (endogenní faktory vázány na subjekt, exogenní faktory vytváří vnější prostředí)

Žádné komentáře:

Okomentovat