- snaha o zvýšení kvality výrobku nebo lehká modifikace, zájem o nové tržní segmenty, nové možnosti distribuce a prodeje, orientace spíše na prodej než reklamu, cenová politika firmy (snižování ceny, více množství výrobku)
Zralost výrobku
- mírný růst objemu prodeje, nejvyšší poptávka, náklady nejnižší, největší úroveň zisku, intenzivní konkurence na trhu, v reklamě se zdůrazňuje odlišnost, kupují je počáteční a pozdní většina
- může se snižovat cena, hledat nové tržní segmenty, modifikace výrobku, zvýšení kvality
Fáze úpadku
- objem prodeje prudce klesá, snižuje se poptávka, snaha podniku získat zisk z výrobku, velmi nízká cena, kupují ho opozdilci a skupina věrných zákazníků
- včasné rozhodnutí managamentu o ukončení prodeje a zavedení nového výrobku na trh,
Tržní životnost výrobků - doba, po kterou se výrobek prodává na trhu (výrobky primární potřeby se obvykle udrží na trhu delší dobu než výrobky uspokojující sekundární (vyšší) potřeby).
Žádné komentáře:
Okomentovat