Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

4) Pomíjivost, jako specifická vlastnost služeb, vliv pomíjivosti na prvky marketingového mixu služeb, uveďte příklad z praxe.

- Službu nelze skladovat
- Nemožnost výroby dopředu
- Velmi důležitá je kontiutivní poptávka, kterou můžeme řídit pomocí cenových nástrojů (levnější vstupné dopoledne, 2v1)
- Možnost najmutí externích zdrojů nebo zavést flexibilnější řízení lidských zdrojů
- Možnost využití automatizovaných přístrojů
- Systém rezervací, objednávek, číselníků


Pomíjivost/zničitelnost

Je příčinou, že zákazník:
 Obtížně reklamuje službu
 Může být konfrontován jak s nadbytečnou tak nenaplněnou kapacitou

Management musí reagovat:
 Stanovením pravidel pro vyřizování stížností
 Plánování poptávky
 Využití kapacity

Žádné komentáře:

Okomentovat