Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. Projekt marketingového výzkumu

Zpracování a analýza informací
Zpracování údajů
Úprava údajů → Zahrnuje jejich prověrku z hlediska úplnosti a přesnosti, doplnění chybějících dat, vyloučení nesprávných dat. Zdroj chyby nekonzistentní odpověď – vyloučení otázky, Zdroj chyby irelevantní odpověď – možnost „nevím“, Zdroj chyby neadekvátní odpověď nebo neochota spolupráce
Klasifikace údajů (definování třídících znaků) → Přesná definice třídících znaků, vymezení tříd a ty se budou vzájemně vylučovat, stanovení tříd se všemi prvky souboru
Kódování údajů → Převedení slovních výrazů do symbolů pro využití výpočetní techniky, kódování otevřených otázek je složité
Grafy a tabulky (pomocné, koncentrační, výsledné) → Vyjádřeny výsledky výzkumu, podání názorného obrazu o výsledcích a vývoji
Analýza údajů
- Prvním krokem je analýza jednotlivé otázky nebo hodnoty
- Četnost znaku (absolutní, relativní)
- Úroveň znaku (střední hodnoty – průměr, modus, medián)
- Variabilita znaku (míra variace – rozptyl, směrodatná odchylka)
- Závislost mezi znaky (regresní a korelační analýza, faktorová analýza, shluková analýza, multidimenzionální škálování)

Žádné komentáře:

Okomentovat