Prohlídka auta – nevím, zda ji opravdu provedli (dostanu hmotný důkaz – potvrzení o provedení)
Vzdělání – jako doklad o provedení služby dostanu například certifikát nebo vysvědčení
2) Proměnlivost, jako specifická vlastnost služeb, vliv proměnlivosti na prvky marketingového mixu služeb, uveďte příklad z praxe.
- Služba poskytnuta ve stejné kvalitě, ale došlo například k narušení příjmu služby (např. rušící mobil v divadle)
- Některé kroky k dodržení stejné kvality služby:
Standardizace výkonů (normy Mc Donald´s)
Starost o zaměstnance (know-how, školení)
Nahrazení lidského faktoru mechanikou (automat, autopilot)
Proměnlivost/heterogenita
Je příčinou, že zákazník:
Nemusí vždy obdržet totožnou kvalitu služby
Obtížně vybírá mezi konkurenčními produkty
Žádné komentáře:
Okomentovat