- Vhodná a přiměřená distribuce (získání tržního podílu, vytvoření konkurenční pozice, přístup a proniknutí na cílové trhy), podporující uskutečnění zvolené distribuční strategie, motivující účastníky distribuční cesty k dosažení marketingových cílů, dosažení maximální ekonomie cesty a vyšší účinnosti, zajistit vhodnou a spolehlivou nabídku
Organizace prodeje
Tradiční distribuční systémy
- Nezávislé subjekty (velkoobchod, MO, zprostředkovatel) relativně samostatné se snahou posílit postavení v systému a získat výhody
Vertikální distribuční systémy
- Výrobce, VO, MO fungující jako jednotně řízené systémy, jsou řízení tím článkem, který má dominantní postavení
- Korporativní systémy – všechny články součástí jedné společnosti (Tesco, Delvita), společný management, vlastní výrobní podmínky, vlastní logistiku
- Administrativní marketingové obchodní systémy – nezávislé obchodní jednotky, partnerská spolupráce
Žádné komentáře:
Okomentovat