Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Marketingový informační systém MIS

– vybudování vně podniku, organizace toku marketingových informací. Zahrnuje pracovníky, zařízení a informační technologie pro sběr, třídění, analýzy a vyhodnocování a distribuování potřebných informací.
Efektivní informační systém je vybaven kvalitní informační technologií a je navržen tak, aby uspokojil potřeby manažerů.
Hlavním problém je špatná dostupnost informací.
Na zpracování se podílí MR informační subsystémy:
 Vnitřní informační systém – informace o objednávkách, prodejích, cenách, dluzích, účetní závěrky, statistiky firmy, hlášení prodejců. Nedostatek je, že se týkají minulosti. Srdcem je cyklus objednávka-dodávka-faktura.
 Marketingový zpravodajský systém – souhrn postupů a informačních zdrojů pro získání informací o očekávaném vývoji v MR okolí (např. knihy, časopisy, rozhovory se zákazníky či dodavateli).
 Marketingový výzkumný systém (MR výzkum) – uskutečnění formálního marketingového výzkumu.
 Jednotlivé fáze jsou příprava výzkumu (definování problému, specifikace potřebných informací, identifikace zdrojů informací, stanovení metod informací, vypracování projektu výzkumu) a realizace výzkumu (sběr informací, zpracování a analýza informací, interpretace a prezentace výsledků výzkumu).
 Důležitou funkcí je pomoci předpovědět chování zákazníků a omezit podnikatelské riziko
 Velmi důležitá je interpretace výsledku (vzít v potaz informace důležité)

Žádné komentáře:

Okomentovat