Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Další aplikace marketingového výzkumu:

Výzkum průmyslového trhu, Výzkum konkurence, Výzkum jednotlivých součástí marketingového mixu, Výzkum prodeje, Výzkum image, Výzkum zahraničních trhů

Předmětem marketingového výzkumu je:
Okolí podniku:
- Makrookolí – ekonomické, technické a technologické, demografické, kulturní, politickoprávní (PEST analýza...)
- Mikrookolí – podnik, zákazníci, dodavatelé, distributoři, konkurence
Vnitropodnikové činnosti

Typy marketingového výzkumu:
Monitorovací
– orientace na poskytování informací o výsledcích činnosti firmy a informací o vnějším marketingovém prostředí
– soustavné sledování, zaznamenávání a analýza interních údajů (prodej, tržby, cena, reklamace, tržní podíl) a externích údajů (ekon.a tech.vývoj, trend poptávky, legislativa podnikání)
– účelem včas odhalit potíže nebo příležitosti
– základním prvkem kontroly realizace market.plánů (odchylky, změny)

Žádné komentáře:

Okomentovat