Externí informace – zdroje mimo vlastní podnik. (vývoj národní ekonomiky, vývoj exportu, měnové kurzy, konkurence, nové tržní příležitosti, nové trhy, celkový tržní potenciál v odvětví, nové technologie, aj.)
Kvantitativní informace – hodnoty měřených veličin (množství, četnost, objem, intenzita)
Kvalitativní informace – charakterizuje zkoumané jevy pomocí pojmů a kategorií (nejsou přímo měřitelné)
Informace o:
– faktu → co se skutečně stalo nebo co existuje
– znalosti → co respondent ví o zkoumaných skutečnostech (př. výrobky)
– mínění → jak respondent vnímá zkoumanou skutečnost (př. kvalita)
– záměru → prozrazuje budoucí zamýšlené jednání respondenta
– motivu → jaké motivy vedou k určitému jednání (př. kupní chování)
Relevantní informace – se vztahují k řešenému problému
Validní informace – vyjadřují to, co vyjadřovat mají
Spolehlivé informace – skutečnost, že jejich získání pomocí stejných metod přináší vždy stejné výsledky
Dostatečně rychlé a nákladově přijatelné informace – zdůrazňují aktuálnost a cenu informací
Žádné komentáře:
Okomentovat