Laboratorní experimenty
- Umělé prostředí, testované objekty se mohou chovat díky experimentu nepřirozeně, vysoká interní validita (žádné jiné příčiny měřených výsledků), průběh můžeme záměrně regulovat, objekty mohou být spotřebitelé nebo výrobky
Terénní experiment
- Přirozené prostředí, vysoká úroveň externí validity a nízká úroveň interní validity (možnost kontroly omezeny), tržní test (zkušební prodej na ohraničeném trhu, poslední kontrolou před zavedením na trh)
Experiment v praxi
- Příklad marketingových manažerů firmy MARS (Snickers), zvětšili tyčinky a na určitém trhu zkoumali, zda se zvýší prodej tyčinek a zda vykompenzuje větší tyčinku. Výsledek byl pozitivní.
Omezení experimentů
- Časová náročnost (může se projevit po delší době)
- Vysoké náklady (mohou převýšit přínos z výsledků)
- Požadavky bezpečnosti (vystaven zrakům konkurence)
Žádné komentáře:
Okomentovat