O vhodném počtu prostředníků, tzv. distribuční strategii rozhoduje:
- Povaha produktu (četnost nákupu, cena)
- Způsob nákupu, možnost kontroly podmínek prodeje
- Požadavky na úroveň služeb při koupi zboží
- Požadavky na vyloučení vlivu konkurence
Typy taktik prodejů:
- Intenzivní prodej → zboží denní spotřeby, největší počet prodejních míst, např. umístění u pokladny
- Selektivní prodej → větší počet maloobchodních jednotek splňující předpoklady pro zachování image výrobku, dovednost kupujícího vyhledat místo koupě
- Exkluzivní prodej → výhradní právo prodeje této značky na daném území, kupující musí být ochoten za zbožím jezdit
Funkce marketingových distribučních cest
- Informace, propagace, jednání, objednání, financování, přebírání rizika, fyzické vlastnictví, platby, vlastnictví
Žádné komentáře:
Okomentovat