Podpůrná analýza marketingových rozhodnutí – jsou to systémy na podporu rozhodování – banka dat, banka statistických postupů a metod, banka marketingových rozhodovacích modelů
4. Chyby a omezení marketingového výzkumu.
- Důležitá je interpretace, Aplikace metod je časově a finančně náročné
- Výsledky mohou být zkreslené (vliv tazatele nebo špatné pozorování)
- Zvolit správnou formu marketingového výzkumu (dle našich cílů a požadavků)
- Omezení → časová, metodologická, finanční
- Výběrové chyby → rozdíl mezi hodnotou charakteristiky základního souboru a výběrem respondentů (zjištění jen u jednotek základního souboru). Nelze ji odstranit, ale lze minimalizovat zvýšením rozsahu výběru.
- Nevýběrové chyby → způsobují nepřesnost výsledků výzkumu. Lze minimalizovat aplikací správných metod.
Zdroje chyb
Odmítnutí odpovědi
- obava respondenta zneužití dat, averze respondenta k tazateli, závislost na technice dotazování
Žádné komentáře:
Okomentovat