Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Smluvní marketingový systém

- Smluvní marketingový systém – nezávislé subjekty, spolupráce na základě hospodářské smlouvy
- Dobrovolné řetězce – smluvní systém mezi MO a VO, MO se zavazuje odebírat určité množství zboží, VO poskytne pomoc v oblasti reklamy apod.
- Nákupní družstva – vertikální systémy, sdružení MO za účelem vytvoření větších celků
- Franchising – přednostní právo, poskytovatel je franchisor a příjemce koncese na základě smlouvy, např. MC´Donalds

Maloobchod – prodej zboží individuálnímu spotřebiteli pro jeho osobní spotřebu. Jsou to prodejny zboží běžné spotřeby, specializované prodejny, obchodní domy, supermarkety, hypermarkety, obchodní střediska, diskontní prodejny.

Ostatní formy prodeje
Katalogový prodej, přímý marketing (poštou, televize, rozhlas, telemarketing), osobní prodej (průzkum trhu, prezentace produktu, vyhodnocení případu), internet, prodej prostřednictvím automatů.

Žádné komentáře:

Okomentovat