Spotřební zboží (konečná spotřeba), Kapitálové statky (další použití), Dlouhodobé a krátkodobé spotřeby, Služby → činnost uspokojující zákazníkovy potřeby a přání.
Výrobek není zpravidla kupován pro svou základní funkci, rozhoduje celá řada dalších aspektů (značka, servis, barva, záruka).
Výrobkový mix → vytvářen různými výrobkovými řadami, je soubor všech výrobkových řad a položek, které výrobci nabízejí ke koupi zákazníkům
Výrobková řada → skupina jednotlivých položek výrobků plnící podobnou funkci (stejná skupina zákazníků, stejné distribuční cesty, podobné nebo stejné ceny)
Analýza výrobkových řad
- Nutnost znalost 2 typů informací → prodej a zisk každé výrobkové řady (analýza ABC), situace výrobkové řady ve srovnání s konkurencí
Možnosti rozšíření obchodní činnosti
1. můžeme přidat další výrobkovou řadu, rozšířit svůj výrobkový mix
2. můžeme prodloužit každou z výrobních řad
3. vyrábět více variant od každého výrobku →prohloubit svůj výrobkový mix
Žádné komentáře:
Okomentovat