Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Explorativní

– předvýzkum → v počátečních fázích rozhodovacího procesu
– obvykle k předběžnému zkoumání situace s minimem financí a času
– cíl → pochopit a správně definovat problém výzkumu, porozumět prostředí, identifikace alternativních směrů
– informace získány ze snadno dostupných zdrojů (pozorováním, rozhovor s expertem, dřívější zkušenost, zkoumání písemností)

Deskriptivní
– cíl → poskytnout obraz o určitých aspektech tržního prostředí v daném období
– jevy a procesy relevantní pro rozhodování, stanovení frekvence výskytu (stanovení tržního potenciálu, tržního podílu, profil spotřebitele)
– vyznačuje jasně definovaný problém, jasně strukturovaný projekt výzkumu
– informace získávány studiem sekundárních údajů, pozorováním a dotazováním respondentů

Kauzální
– shromažďování důkazů o kauzálních vztazích přítomných v MR výzkumu
– zjištění příčin sledovaných skutečností, zkoumání vztahů mezi kauzálními faktory a účinkem
– informace získávány metodami šetření a experimentálními metodami

Žádné komentáře:

Okomentovat